Tioman is voorbij...

10 augustus 2012 - Malakka, Maleisië

Vandaag vertrekken we vanaf Tioman. Erg jammer, wat was het chillexen! Gelukkig hebben we gekozen voor de boot van half 12, waardoor we nog kunnen snorkelen voor we met de boot weer teruggaan naar het vasteland. Na het ontbijt hebben we de rugzakken ingepakt.

Peter en Koen gaan nog lekker snorkelen en Lotte en ik zijn aan het genieten van het uitzicht en lezen nog even. We hebben helaas geen tijd meer om een mooi schilderij te maken. Deze hadden we gisterenavond gezien bij Aimee. Zag er erg leuk en mooi uit, maar dit schilderij moet een paar uur drogen en dat lukt niet meer vanochtend.

Om 11 uur werden we met de taxiboot naar Paya gebracht. De boot kwam een half uur te laat. Maar daarna ging de overtocht sneller dan verwacht. Om half 2 waren we weer in Mersing. De spullen allemaal in de auto en op weg naar Melaka. Jammer dat het bijna voorbij is, de vakantie...

Na 3 uur rijden waren we in Melaka. Het hotel had nog een familienamen vrij, gelukkig. De duurste overnachting van de hele vakantie (moet het goed zijn denken we). Melaka ingelopen op zoek naar het restaurant. Normaal gesproken hebben we goede ervaringen met de Lonely Planet, alleen nu konden we het restaurant niet vinden. We hebben bijna een uur gelopen en toen maar een ander restaurant gekozen. Mediterraans eten op de laatste avond van de vakantie in Maleisië, niet wat we in gedachten hadden. Wel erg lekker!

Terug naar het hotel. Lotte en Koen zijn met een hele mooie verlichte riksja naar het hotel gereden. Hardlopen om te kunnen filmen, super gaaf!