Jungle trek Tioman

7 augustus 2012 - Tioman, Maleisië

Voor vandaag hebben we een jungle trek geregeld. Met een gids hebben we een trek gemaakt van bijna 5 uur over het eiland. Na het ontbijt zijn we vertrokken. Eerst richting Paya en vanuit daar de jungle in. Wat een dieren zien we hier! We stapten een aantal keren bijna op een lizard. Ook veel flying dragons die we zagen in de jungle. Wat een coole beestjes!

in de jungle zagen we nog een hele mooie groene lizard. Hij bleef mooi op de boom zitten, zodat wij de foto's konden maken. Zelfs de gids nam er een paar foto's van. En midden in de jungle kwamen we bij een enorme boom, Mother Willow. Peter is er nog op geklommen, enorme wortels heeft deze boom. En bij 1 van deze wortels zagen we de huid van een tarantula. Hele mooie kleur had dit velletje, maar als je je dan bedenkt dat er een groter exemplaar rondloopt, bbbbrrrrrrrrrr.

Daarna liepen we terug richting Paya. De boottaxi vonden we te duur, dus zijn we teruggelopen naar het resort. Inmiddels is het niet meer bewolkt en goed warm om te lopen. Op het pad kwamen we nog een hele mooie groene slang tegen. Wat gaaf om te zien hoe goed de camouflage is van deze slang. Om kwart over 2 terug in het resort en gelukkig konden we nog een lunch bestellen. Na de lunch heerlijk snorkelen in de zee en genieten van het onderwaterleven. We hebben zelfs nog een uurtje een kajak gehuurd, zodat we iets verder in de zee konden snorkelen. Douchen, genieten van de zonsondergang, eten en daarna naar bed. Lotte en Koen waren erg moe na deze leuke en inspannende dag! Genieten hier!

1. Fabian:
    Hallo Peter,

Ziet er allemaal gaaf uit!

Heel veel plezier nog samen!

Groeten, Fabian.
  2. Joke Beuting:
    8 augustus 2012
    Ja nou wel gelukt.................nog effe dit als ik al die foto`s zie met jullie prachtige koppies kan ik me helemaal voorstellen dat Ria en Jan jullie vreselijk missen!
    Ze kijken uit naar Zondag! doeiii Joke
  3. Joke Beuting:
    8 augustus 2012
    Nieuwe poging.......Afgelopen ma. niet gelukt. Wat een schitterende foto`s en leuke reisverhalen van jullie indrukwekkende vakantie! Prachtig om dat als gezinnetje samen te mogen beleven!!! Geniet nog even en een goede reis terug.......Liefs Jan Joke
  4. Annemieke:
    8 augustus 2012
    weer een super dag voor jullie vandaag!!! nog een paar dagen genieten en dan weer naar huis iedereen weer blij! veel te snel voorbij,Eliane Peter Lotte en Koen een hele goeie reis terug.

Lieve groetjes,
    Ferdy en Annemieke. Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii