Naar Penang

31 juli 2012 - Georgetown, Maleisië

Vandaag rijden we naar Georgetown op Penang. Eerst de rugzakken ingepakt en alles opgeruimd op de kamer en weer lekker buiten in de zon ontbeten. Alles afrekenen in het hotel en daarna met de auto op weg. Het was volgens de routeplanner 2 1/2 uur rijden. We hebben er alleen ruim 4 uur over gedaan. Het was gelukkig bewolkt en datbscheelt heel veel qua temperatuur. Langs de weg nog lekker fruit gegeten bij een wegrestaurant.

We waren om 3 uur bij het hotel. Eerst deed niemand open. We hadden aangegeven dat we rond 7 uur aan zouden komen. Gelukkig deed de hoteleigenaar na eenmaal minuten open en konden we inchecken. Nog door de stad struinen op zoek naar tempels. We hebben nog een paar mooie gevonden. We waren nog net op tijd om eenmaster te kopen om de tempel ook van binnen te bekijken. Richting het strand gelopen, alleen waren we te vroeg voor de restaurants om te gaan eten. Doorgelopen naar een ander restaurant...het was een soort overdekt terras met allemaal kleine restaurantjes eromheen. Toen we kwamen, was het niet zo druk, maar toen we weggingen....

Gekeken of we een Starbucks konden vinden voor een kopje koffie. Yes! Bij een groot winkelcentrum hebben we er een gevonden. En nog even kunnen facetimen! Superleuk! We hadden al riksja's zoen staan en voor de terugweg zijn we in de riksja gegaan. Wel eerst even afpingelen. Gewoon aan de verkeerde kant van de weg fietsen en zo, spannend vonden Lotte en Koen het wel! Bij het hotel afgezet, lekker gedouched (de lekkerste douche tot nu toe) en nog even spelen en lezen. Morgen verder de stad en omgeving verkennen...