Naar Bako National Parc.

26 juli 2012 - Kuching, Maleisië

Lotte en Koen waren niet blij vanochtend: kwart over 6 opstaan om naar Bako te kunnen gaan. Ze waren beide nog erg moe van het laat naar bed gaan. Maar om hier iets leuks mee te maken, moet je nu eenmaal op tijd opstaan (en ook vanwege de hitte later op de dag). Om 7 uur met de bus richting Bako en na bijna een uur rijden als eerste bij het park aangekomen. Een boot geregeld om ons naar het park te varen.

Eenmaal in het park hebben we ontbeten, een heerlijk fruitontbijt met toast. Daarna de wandeling gedaan van 6 km. In de Lonely Planet stond dat in deze wandeling de vleesetende planten te zien waren. Het pad werd na een halve kilometer een echt jungepad met veel geklauter. Gelukkig was het een beetje bewolkt en daardoor niet zo warm. Een paar keer rusten onderweg en vooral veel drinken.

Ongeveer de helft van de wandeling hadden we gehad en toen kwamen we de eerste vleesetende plant tegen, het was wel goed zoeken. Wat een klein plantje! Later zagen we nog veel meer andere exemplaren. Hele mooie, maar ook veel die al uitgebloeid waren. Het werd minder bewolkt en dus ook veel warmer om te lopen. Gelukkig zagen we om 1 uur het mooie standje vanaf boven, waar we worden opgepikt met de boot om 4 uur. Nog even afdalen en op zoek naar een neusaap (helaas niet gezien). Lotte en Koen insmeren en lekker zwemmen. Het water was best warm, maar heerlijk na een halve dag wandelen in de hitte om even lekker af te koelen.

Tussendoor lekker eten en drinken, 1 banaan was kapot gegaan en had de boeken vies gemaakt. Om 4 uur opgehaald door de boot en terug naar headquarters. Met de bus weer naar Kuching. Lekker douchen in het hotel en weer heerlijk gegeten bij James Brooke. Na het eten maar direct terug naar het hotel, want morgen weer vroeg opstaan. Het is inmiddels ook al half 10 geweest...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria en Herman:
    28 juli 2012
    Hoi Eliane,Peter,Lotte en Koen.
    Wij zijn net terug van vakantie,hebben mooi weer gehad en veel gefietst.We zitten nu achter de computer en genieten van de prachtige foto's en mooie verhalen.We wensen jullie nog heel veel vakantieplezier.
    Een dikke knuffel en groetjes van Opa en Oma.