Bounty eiland

3 augustus 2012 - Redang Island, Maleisië

Vannacht erg slecht geslapen... We lagen net in bed toen ik geritsel hoorde van de plastic zakken.... Even kijken niets te zien. Even later weer geritsel... Ik dacht een hagedissen of zo. Zag iets wegschieten in het donker.  5 min later weer! Peter wakker gemaakt en de plastic zak maar buiten neer gezet, zat nog wat afval van het eten in. Na een kwartier weer geritsel. Er stond nog 1 plastic zak met een chipszakje (dicht!) ik doe het lampje aan en zie 2 muizen wegschieten!!! Peter wakker gemaakt (hij sliep alweer) en alles naar buiten gedaan. Alle plastic zakken gecontroleerd en meteen maar de rugzakken ingepakt. Om 12 uur waren we eindelijk zover dat we weer konden slapen. Peter had de opening waar de muizen door naar binnen komen dicht gemaakt met een oude plastic waterfles.

15 min later, trip trip trip. Ik weer rechtop in bed! Nog 1 muisje in de kamer. Toen hebben we de plastic fles maar weggehaald, kan het muisje in ieder geval de kamer uit...Toch nog redelijk geslapen. Om 7 uur wakker en 1 voordeel, we hoeven niet meer in te pakken. Om half 8 in de auto op weg naar de jetty. Dit is nog ongeveer een uur rijden vanaf het hotel. We kwamen mooi op tijd aan, voor de bussen met andere toeristen. De overtocht duurde 3 kwartier zeiden ze, maar pasa na 5 kwartier kwamen we aan. Met de tractor naar het hotel en inchecken, de kamer was gelukkig al klaar. Wauw!!! Wat is het hier mooi! Super strand, blauwe zee, mooi zwembad  en mooie kamer. Snel omkleden en in het zwembad gedoken, om 1 uur eten en daarna mee met de snorkeltrip (met een bootje). Heel massaal, veel mensen die vissen voeren dus aan visjes gen gebrek.

Om half 5 terug en nog lekker met ons 4tjes in de zee gezwommen, beuken op de golven. Gaaf! Daarna lekker douchen en genieten van het avondeten en van de ondergaande zon (gaat hier heel snel!) Lotte en Peter hebben nog over het strand gelopen en Koen lag op de bank in de lounge te slapen, hij was helemaal kapot van het zwemmen in de zee. Om half 10 naar de kamer gegaan en daar heerlijk gaan slapen.