Mulu 1e hele dag.

23 juli 2012 - Mulu, Maleisië

Niet goed geslapen vannacht... Van 12 tot 6 uur geen stroom, dus ook geen waaier... Dan wordt het heeeel warm op de kamer. Op tijd opgestaan want om 8.30 uur vertrokken de bootjes richting Clear & Water Caves. Heel gaaf, met het bootje over het water scheuren. Bij een lokaal marktje  hebben Lotte en Koen een mooi soeveniertje van ons gekregen. Daarna naar de grotten. Koen wilde dat het snel voorbij was, de rondleiding met de gids door de grotten, omdat we daarna konden zwemmen bij de Clear water Cave. Het zwemmen was super, gave lokatie om te zwemmen en erg koud water.

lunch: lekkere ijssmoothie met patat, pannenkoeken, vegi spring roll en tosti.

Na de lunch zijn we naar de Lang en Deer Caves gegaan met de gids. Hele gave grote grotten met heel veel vleermuizen. Op een gegeven moment liepen we door de vleermuizenpoep! Het stonk ook heel erg en je mocht de touwen niet vast houden, anders had je ook poep aan de handen. Super mooi van binnen. Aan het einde van de rondleiding gingen me naar de bad observatory. We hadden super weer, want we hebben de vleermuizen uit zien vliegen. WAUW!!! Wat gaaf! De vleermuizen bleven maar komen. We hebben daan zeker 3 kwartier gekeken naar het uitvliegen van de vleermuizen. Teruggelopen naar de kamer en lekker douchen na een dag warm weer. Heerlijk!  Lekker avondeten en daarna lekker slapen.

Van Koen: na het neuspeuteren van mama is het toch goed gekomen mochten we mama in het water gooien (=een grapje hahaha)