Naar Mulu

22 juli 2012 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag naar Mulu, een paar dagen in de jungle. Om 5 uur met de taxi vanaf het hotel richting het vliegveld. Alleen hield deze taxi ermee op halverwege de rit. Allerlei lampjes begonnen te branden... Midden op de snelweg uit de taxi en een paar minuten later stond er gelukkig een andere taxi voor ons klaar en konden we alsnog naar Kuala Lumpur Low Carier Cost terminal. Weinig tijd over.

In Miri (Borneo) hadden we een tussenstuk van 3 uur. Daarna met een propeller vliegtuig door naar Mulu. Om 2 uur kwamen we aan, een superklein vliegveld midden in de jungle. Met de taxi naar het park gereden en naar de kamer op het longhouse. Super mooi! Na het douchen hebben we gegeten (erg lekker!) en om 7 uur hadden we een night shift met gids. Gaaf, 2 uur lopen in het donker op zoek naar insecten en evt andere dieren. Veel gezien, na de 2 uur kon de gids 'wandelende tak' zeggen in het Nederlands. Zie de foto van de vleermuis.

Om 9 uur terug op de kamer, allemaal erg moe, dus lekker naar bed. Alleen heeft niet iedereen even goed geslapen helaas...