Mulu, 2e hele dag

24 juli 2012 - Mulu, Maleisië

2e dag in Mulu en weer een leuk programma. Om 8 uur zijn we met de gids meegegaan voor de Canopy walk. Ze hebben in het park een pad door de toppen van de bomen gemaakt. Dit pad is maar liefst 480 meter lang en is gemaakt van alleen maar natuurlijke materialen. We waren met nog een Nederlands gezin. We waren na bijna een uur wandelen aan het begin van de Canopy. Koen voorop, dat vindt hij het leukst. Nog voor de gids aan ging hij de Canopy op. Mooi uitzicht over een deel van de jungle. Het hoogst was ongeveer 40 meter. De gids vertelde van alles over de bomen, planten en dieren in de jungle. Peter fanatiek met foto's maken en we hebben een fotograaf erbij gekregen in de familie. Lotte vindt het super om foto's te maken en schiet van al het speciaals mooie plaatjes.

Om 12 uur waren we weer terug bij de headquarters. Lekker even lunchen en daarna hadden we de Fast Lane. Dit was een tocht naar een grot onder begeleiding van een gids. In deze grot was geen verlichting aangebracht. Er lag voor het grootste deel van de tocht wel een flonderpad. Eerst een klein stukje met de boot (Lotte en Koen helemaal blij!) en een half uurtje lopen naar de grot. Deze grot was ook erg mooi! We zijn bijna 2 uur binnen geweest. Koen vond het niet echt leuk meer op het laatst....

Op tijd terug, lekker even douchen en toen begon het toch te regenen. We waren mooi net op tijd binnen. Peter en Eliane hebben lekker buiten op de veranda naar de regen gekeken en de kids waren binnen in de kamer aan het lezen en DSen.

Na de regenbui was het een beetje afgekoeld, 30 graden nog of zo. Weer gegeten in het café en op tijd naar bed. Peter heeft morgenvroeg de observatiehut geboekt en wij blijven lekker uitslapen. Laatste nachtje hier in het park...