Redang alweer voorbij...

5 augustus 2012 - Mersing, Maleisië

Helaas alweer de laatste dag hier op Redang. Wat is het hier genieten. We staan vroeg op om nog te snorkelen voor de boot vertrekt om 11 uur. We willen graag allemaal de baby haaitjes zien.

Snel ontbijten. Een super plekje in het restaurant, heerlijk samen eten. Na het eten snel de zwemkleding aan en om 9 uur lagen we al in het water, op zoek naar de haaien. Pas toen we terug zwommen richting het strand zagen we ze...wauw wat een gaaf gezicht!! Nog best klein, maar super duidelijk te zien dat het een black tipped reef shark is. Gaaf! Lotte en ik gaan vast uit het water om te douchen en de spullen in te pakken en Peter en Koen blijven nog even 10 min snorkelen. Op de kamer horen we gerommel op het balkon: apen! Ze hadden ons gewaarschuwd voor de apen na zonsondergang, maar nu komen ze dus ook op de balkons. Ze worden zelfs een beetje boos van de flits van het fototoestel!

Alle spullen ingepakt en met de boot terug naar het vasteland. Daar weer de auto genomen en richting Mersing rijden. Volgens de routeplanner komen we daar om half 7 aan, even een flinke tippel in de auto. Door de Ramadan zitten veel kleine eettentjes langs de kant van de weg dicht. Gelukkig bij een grote stad een MacDonalds. Daar gegeten en weer verder.... Was maar goed dat we gegeten hadden, want er kwam een enorme bui aan...heel mooi gezicht maar minder om in te rijden. Een tropische regenbui in de auto, inclusief onweer!

Uiteindelijk pas om half 9, na lang zoeken in Mersing, het hotel gevonden. De kamer stonk en de airco deed het niet. Een andere kamer gekregen, maar Lotte en Koen moesten in 1 bed. Tenminste wel airco. Voor 1 nacht is dit wel te doen. Nog even tv gekeken, Olympische Spelen was erop en op tijd gaan slapen. Links rijden is vermoeiend....

1. Jan en Ria:
    6 augustus 2012
    Jammer voor jullie dat dit ook al weer voorbij is, maar jullie hebben er wel van genoten.Nu gaan jullie naar een ander eiland en het zal daar vast ook weer genieten zijn!! Maar de vakantie zit er al zo weer op, wat zijn die weken voorbijgevlogen.
    Dikke knuffel en kusjes van opa en oma voor Lotte en Koen.
    Groetjes Jan en Ria
  2. Annemieke:
    7 augustus 2012
    Hallo Eliane,Peter, Lotte en Koen

Wat een vakantie hebben jullie geweldig, geniet er nog van het is
    alweer bijna voorbij,hele fijne dagen nog.

Lieve groetjes
    Ferdy en Annemieke XXX